donderdag 12 augustus 2010

(Oranje) Ovenschotel

Gisteren heb ik een ovenschotel gemaakt, met dank aan Daniëlle die zo'n soort gerecht voor ons heeft gemaakt met oud en nieuw.

Deze ingredienten heb ik gebruikt:
* 2 niet te grote zoete aardappels
* halve winterpeen
* klein rood uitje
* halve zoete ui
* 3 zoete oranje puntpaprika's
* wat cherry tomaatjes
* 5 hele teentjes knoflook
* olijfolie
* wat verse rozemarijn
* provinciaalse kruidenmix
* zout
* bolletje mozzerella
* wat geraspte gouda kaas

Ik heb de aardappels en groenten in niet te kleine stukjes gesneden, er wat olie over gesprenkeld, en met de kruiden en het zout door elkaar gehusseld in een ovenschaal. Dit heb ik een half uurtje in de oven gezet op 220 graden ongeveer (ik ben daar niet zo precies in). Toen heb ik gekeken of het al gaar was, en heb ik de mozzerella en geraspte kaas er over verdeeld, en het nog een kleine 10 minuten in de oven laten staan, zodat de kaas gesmolten was.

Ik vond het overheerlijk, Mark wilde het helaas niet eens proberen :-( Zo'n moeilijke eter...
Voor 2 personen was het misschien wat weinig en was het wellicht meer "af" geweest met wat brood, rijst of couscous. Met een wat pittigere kaas zou het ook lekker zijn geweest!

1 opmerking:

  1. Nou, waarom wilde Mark het nou niet proberen? Hij vond het bij ons toch ook lekker?
    Heb je al halloumi kunnen vinden bij jou?
    Is het lekker met mozzarella?
    Ikzelf vind brie ook erg lekker eroverheen gesmolten, geeft net even wat meer smaak.

    BeantwoordenVerwijderen